هفته گذشته برای اولین بار تریلری از گیم پلی بازی و مراحل تمرینی شنمو ۳ به نمایش در آمد. در حالیکه پشت درهای بسته خالق بازی یو سوزوکی نکات بیشتری را برای مطبوعات و سایتها آشکار ساخته است.
شنمو ۳ ستاره بی چون و چرای نمایشگاه بازی های ویدئویی و انیمه اروپا بود که اخیرا توسط کمپانی شیبویا برگزار شد.
تریلر بازی ، بخش هائی از داستان را به نمایش می گذارد و به صورت مختصر ماجراهای Ryo و Shenhua رابه تصویر می کشید که البته کیفیت آن مورد انتقاد بسیاری از منتقدان گردید مهمترین مشکلات دموی منتشر شده عبارت بودند از : انیمیشن های عجیب، مدل های بی کیفیت و منسوخ شده شخصیت ها ، بهرگیری از سبک هنری اغراق شده . با این حال، در کل بازی خوب به نظر می رسید.
در بعضی جاها ناهمگونی های عجیبی در بخشس گرافیک وجود دارد. محیط ها عموما پر زرق و برق هستند که نشان دهنده کیفیت موتور Unreal 4 می باشد. از طرفی شنمو دارای چرخه آب و هوائی است. بنابراین با عبور خورشید از آسمان، فیلتر نور از میان درختان و ساختمان های روستایی چین به سطح زمین به شیوه ای زیبا می تابد.گرافیک دارای جزئیات بسیاری است به طور مثال اگر باران ببارد، زمین های خشک قبلی به مرور زمان تبدیل به گل می شوند.مدل سازی شخصیت ریو دچار مشکلات بسیاری است وکیفیت آن همانند نسل گذشته است.به همین ترتیب کیفیت انیمیشن ها نیز به نسل های قبل تر باز می گردد.استیل ریو همانند نسخه های نسل ششم خشک و روبوتیک است.

با وجود اینکه ریو را این بار در مناطق روستائی می بینیم ، اما شنمو ۳ به اندازه سلف خود متراکم و پرجمعیت است. زمانی که demo نمای شهر را به تصویر می کشد ، طیف وسیعی از NPC ها در سراسر مناطق دیده می شوند.سوزوکی در این رابطه میگوید که بیش از پانصد NPC در منطقه چوبو در این بازی حضور دارند در حالیکه به علت کمبود بودجه پیش از این قرار بود تنها پنجاه NPC در این منطقه حضور داشته باشند..اما آنچه بیش از همه به چشم می خورد انیمیشن های چهره NPC ها است که از قضا آنها هم کیفیت پائینی داشته و با استانداراهای روز کیلومترها فاصله دارند.
سوزوکی میافزاید که در این بازی یک نکته بیش از همه به چشم خواهد آمد بدین ترتیب که فروشگاههای مختلف در شنمو ۳ به وفور یافت میشوند و طیف وسیعی ازاقلام را در بر میگیرند. او توضیح داد که در بازیهای گذشته، فروشگاههای کمتری وجود داشتند اما شما میتوانید در این نسخه حتی با صاحبان آنها گفتگوهای عمیقتری داشته باشید. اگر چه در این بازی، طراحی مالکان به اندازه خودفروشگاهها با کیفیت و دقیق نیست.

مغازهای در بازی وجود دارد که یک صفحه فهرست موجودی در آن دیده می شود و میتوانید از طریق این فروشگاه اشیا و طیف وسیعی از اقلام دلخواه خود را خرید کنید. قیمتها براساس مکان و قدرت اقتصادی مردم منطقه ، متفاوت خواهند بود از طرفی شما به آیتمهای مختلفیبرای تغذیه، التیام و بازیابی خود نیاز خواهید داشت و می بایست بسته به میزان موجودی خود خرید کنید بنابراین سوزوکی پیشنهادمیکند که اگر یک بازیکن بخواهد خرید متناسب با بودجه خود داسته باشد بهتر است به خاطر داشته باشد که اجناس ارزان قیمت تر در کدام فروشگاه ها عرضه می شوند وبرای خرید به آنجا سفر کند.همه این موارد نشان می دهد که شنمو ۳ فراتر از یک بازی نقش آفرینی است.خبر خوب این است که ریو به تمام تکنیک های رزمی که پیش از این در نسخه های قبلی فرا گرفته بود دسترسی دارد اما او باید از طریق تمرین سبک و مهارت های خود را در خصوص تکنیکهای رزمی ارتقاء دهد.این مهم یکی از کلیدی ترین نکات در ماجراجوئی انتقام جویانه ریو محسوب می شود.
تمرین همیشه بخشی از شنمو بوده است.آیا خاطرات دوست داشتنی از ساعت ها تمرین در پارک ساکوراگائوکا در نسحه های به خاطر می آورید؟ اما در شنمو ۳ تمرینات تاثیر بیشتری بر بازی خواهند داشت شما می توانید مهارت های ریو را مشاهده کنید بکه با هربار تمرین چگونه رشد می کند و هر حرکت او بهبود می یابد و او را به سطحی بالاتر می برد.
در جریان بازی کسی به شما اطلاعاتی در خصوص هنرهای رزمی نمی دهد مگر اینکه او را شکست دهید.اما اگر از او شکست بخورید مجددا باید به محل تمرین بازگشته و تمرین را از سر بگیرید و پس از کسب مهارتهای لازم مجددا بازگشته و آن شخص را شکست دهید.این تنها چیزی است که Ryo در سرتاسر چین به دنبال آن می گردد؛ او باید بیاموزد و به اندازه کافی قوی شود تا بتواند قاتل پدرش را از سر راه بردارد.

بر اساس آنچه که در تریلر به نمایش در آمد زمانی که ریو در حال التماس به پیرمردی جهت یاد گیری تکنیکهای رزمی برای مبارزه با زنی با شمایل Pai (از بازی Virtua Fighter) است مجددا شاهد عناصر کلاسیک تمرینها و یادگیری نبردها هستیم که پیش از این در دو نسخه اولیه بازی با آنها سرکار داشته ایم.به گفته سوزوکی وقایع دارای محدودیت زمانی نیز هستند به این معنا که اگر به موقع فرآیند تمرینها به اتمام نرسد بازی به تمام خواهد رسید.این جنبه از طراحی شنمو ۳ واقعا دوست داشتنی به نظر می رسد.سوزوکی به خوبی می داند که رسیدن به روز های اوج شنمو می بایست بودجه ای فراتر از بودجه کنونی در اختیارش قرار گیرد. به همین علت این بازی کمی ناقص به نظر می رسد. در بعضی موارد احساس می کنیم که این بازی از اوایل دهه ۲۰۰۰ در یک حباب زمانی گرفتار شده است : طراحی آن تکراری و مشابه چیزی است که پیش از این در سری های قبلی دیده ایم و به نظر نمی رسد که پس از مدتها انتظار ارتقائی در کیفیت بازی پدید آمده باشد و طبیعتا با استانداردهای روز تطبیق ندارد. مشکل دیگر عدم همگامی سازی لب ها با صدای شخصیتها است که کاملا غیر طبیعی به نظر می آید و مشکل دیگر انیمیشن پیاده روی است همانگونه که پیشتر اشاره شد در آن ریو شبیه به یک ربات است.اگر چه به علت کمبود بودجه دست و بال سوزوکی برای خلق جهان واقعی بسته است اما انتظار می رفت سونی و یا سگا در ساخت این پروژه به یاری سوزوکی بشتابند در آنصورت شاید شنمو ۳ نیز از کیفیتی نظیر رزیدنت اویل ۲ ریمیک برخوردار می گردید.
شنمو ۳ در ماه اگوست(مرداد ماه سال ۹۸) برای کنسول PS4 و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.